niedziela, 22 lutego 2009

Weekendowa Piekarnia

Weekendowa Piekarnia Alicji istnieje już od pewnego czasu, ale dopiero raz udało mi się wziąć w niej udział. Chociaż wspólne pieczenie na forum cincin istniało już dużo wcześniej, ale nie z taką czestotliwością do jakiej dopinguje teraz wszystkich Alicja w ramach swojej piekarni .

Takie wspólne pieczenie jest bardzo pasjonujące, kiedy na bieżąco można porównać, a czasem też skorygować kolejne kroki.
Jedynym moim wypiekiem w Weekendowej Piekarni był dotychczas w ramach Edycji nr 4 chleb z kuminem i prażoną śmietanką.

Trochę zmodyfikowałam oryginalny przepis, bo śmietanka 36% procentowa wydała mi sie zbyt wysokocholesterolowa, więc zastąpiłam ją sklarowanym masłem.

Gospodynią tego końca tygodnia jest zawszepolka która zaproponowała wypieki z także mojej ulubionej książki 'The handmade loaf', której autorem jest Dan Lepard.
Za Sweet Brandy Buns (słodkie bułeczki z brandy) się nie wezmę, ale na pewno sprobuję upiec Chleb piwny (na zaczynie piwnym)

Moje próby upieczenia tego chleba kilka lat temu, wg trochę uproszczonej receptury, którą podała kiedyś Liska skończyły sie niepowodzeniem. Teraz się do niego przyłoże i zrobię tak jak Lepard przykazał i jak ja bardzo lubię. Tzn. zagniatanie co najmniej 3 x co 10 minut, potem 2 x co godzinę i wszystkie te pozostałe ceregiele, które sprawiają, że efekt jest jaki oczekiwaliśmy. Tak było z jednym z lepszych chlebów wg Leparda a mianowicie tym z dodatkiem ziemniaków. Genialny pszenny chleb na zakwasie !

Mam nadzieję, że ten piwny też mnie nie rozczaruje. Piwo juz kupione, Pan Zakwas wielce ożywiony przebiera już nóżkami...

A tak okazale wyglądał po upieczeniu:

i jeszcze apetyczna kromka:

02.02.2009/mz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz