poniedziałek, 10 czerwca 2013

Gruzja

 Parę migawek z mojego majowego pobytu w Gruzji.
 Piękny kraj, sympatyczni, gościnni Gruzini. 
 Słodycze sprzedawane na ulicy.


 Pieczenie chleba.



 Tbilisi. Po jednej stronie ulicy rudery po drugiej pałace.

 Chaczapuri - w różnych odmianach. Zapiekane placki glownie z serem - popularne jak pizza.

 Adżarskie chaczapuri - składniki na 2 placki:
300g mąki
150g mleka lub wody
1 łyżeczka drożdży instant
1/2 łyżeczki cukru
1/2 łyzeczki soli
ok 200g sera (dałam ser feta)
po 1 jajku na 1 chaczapuri do zapieczenia
ewent. dodatkowe jajko na glazurę


Zagnieść ciasto z powyższych składników (bez jajek i sera). Wyrobić i odstawić w cieple do wyrośnięcia na ok 40 min do 1 godziny ( do podwojenia objętości).

 Podzielić na dwie części. Rozwałkować i uformować w łódkowaty kształt.  Na środek ciasta położyc rozdrobnony ser pozostawiając ok 2 cm wolnego brzegu.
 Brzegi podwinąć do góry przykrywając część nadzienia. Posmarować rozmieszanym jajkiem i wstawić do piekarnika rozgrzanego do 200stC  na ok 20 minut do zrumienienia.

Wyjąć, na środek każdego placka wbić ostrożnie jajko i zapiekać jeszcze przez 2-3 minuty.



13 komentarzy:

  1. Gruzja, moje marzenie. Mam przyjaciółkę Gruzinkę. Mieszka w Tbilisi. Ostatnio widziałyśmy się trzy lata temu w Warszawie, jak przyjechała służbowo. I dostałam te słodycze z Twojego zdjęcia Małgosiu. O rany, nie wiedziałam co to jest :D Milena tylko mówiła, że to czurczchela a ja i tak bałam się tego dotknąć :D W domu spróbowałam dopiero a potem doczytałam całą technologię robienia tych słodyczy :) Chaczapuri robiłam izerskie a do adżarskiego dopiero się zbieram. Tylko gdzie ja kupię ten ichni ser ??? Przy izerskim dałam mieszaninę tłustego twarogu, bryndzy, mozzarelli i fety. Dobre wyszło.
    Zazdroszczę bardzo tego pobytu w Gruzji

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo, bryndza to jest dobry trop. W przyszłości też w takim razie zrobie z twarogiem pomieszanym z bryndzą. Z fetą były za bardzo greckie ;)

      Usuń
    2. tę mieszankę serów właśnie Milena mi podpowiedziała

      Usuń
  2. Przepraszam że tu, ale odwiedziłam dziś chleb.info.pl i strona jest pusta. Nic się nie ładuje, biało. Ale nie ma żadnych komunikatów.

    Czy "domowa piekarnia" jeszcze wróci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście była mała awaria, ale juz jest wszystko ok.

      Usuń
  3. Piękny kraj, piękne zwyczaje a jedzenie nie do opisania:)

    OdpowiedzUsuń
  4. coraz częściej słyszę o wyprawach znajomych itp do gruzji. Przyznaję że też mnie zaczyna kusić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne miejsce i jakie dania, specyficzne, wow, robią wrażenie, a do tej bułęczki odrobine majonezu?a właśnie, jaki polecacie ja ostatnio zasmakowałam ten od develeya:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Weź mnie tam!!! Jadłabym aż bym pękła :) Ale to musi być pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękne zdjęcia i bardzo smaczna kuchnia

    OdpowiedzUsuń
  8. Super zdjęcia a jedzenie jakie smaczne

    OdpowiedzUsuń