czwartek, 20 grudnia 2012

do barszczu







Pierniki upieczone!



Barszcz ukiszony!

Ale co do barszczu?
 
Mozna zamiast tradycyjnych uszek lub krokietów zrobić wytrawne kruche paluszki. Roboty z nimi niewiele. Mozna zrobic wczesniej i zamrozić.

Zmodyfikowałam trochę stary przepis na paluszki kruche z dodatkiem twarogu :

Paluszki do barszczu
200g sera twarogowego (użyłam ricotty)
2 żóltka
250g maki pszennej (użyłam orkiszowej pełnoziaristej) 
100g masła
1 łyżeczka płaska soli
szczypta pieprzu
białko do posmarowania
dowolne posypki

Ser zmiksować z żółtkami. Mąkę z solą połączyc szybko z zimnym masłem. Wymieszac krótko z masą serową aż utworzy sie kula ciasta i schłodzic w lodówce ok 30 minut.

Rozwałkowac dość cienko ok.4-5 mm najlepiej na papierze do pieczenia, bo ciasto lekko sie  klei.


Pokroić w paski i przenieść na duża blachę.
 
 
 Posmarować roztrzepanym białkiem i posypać dowolnie: sezamem, makiem, kminkiem, grubą solą lub ulubionymi ziołami.

 
Piec w temperaturze  200 st C ok 20 minut, aż sie zrumienią.



4 komentarze:

  1. Paluszki wspaniale smakują z barszczykiem, tez czasem robie bardzo podobne, no ale w wigilię chyba by nie przeszły... tzn nie darowano by mi gdybym ukochanych uszek nie zrobiła... niestety:)
    Pozdrawiam przedświątecznie ale już dzisiaj życzę Ci wspaniałych, zdrowych i pogodnych Świąt Bożego Narodzenia :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mirabbelko!Szukajac przepisow na ukiszenie burakow(naszlo i nie chce puscic) trafilem na Twoj blog(trzeba bedzie przyjrzec mu sie blizej)podoba mi sie Twoj przepis. Pytanko do kiszenia nie dodajesz nic a nic soli?Przy okazji szczesliwego Nowego Roku 2013...

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie. Sól opóźnia fermentacje. Pozdrawiam M

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziekuje za szybka odpowiedz.Rowniez pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń